Сегментирането на клиентите е процесът на разпределянето на клиентите по групи въз основа на общи характеристики, така че компаниите да могат да се предложат на всяка група ефективно и по подходящ начин.
Сегментирането дава възможност на вашата компания да адаптира по-добре маркетинговите си усилия към различни видове аудитория. Предимството на сегментацията на клиентите е, че можете да насочите към всеки клиентски сегмент с индивидуален подход, а не с един общ, който да отговаря на цялата техника. Насочването по конкретен сегмент улеснява комуникацията с вашите клиенти с подходящо за тях съобщение, предоставяйки по-персонализиран подход с подходящи маркетингови комуникации.
По-конкретно, сегментирането помага на компанията да:
Сегментирането на клиентите изисква компания да събере конкретна информация - данни - за клиентите и да я анализира, за да идентифицира модели, които могат да бъдат използвани за създаване на сегменти.
Някои от тях могат да бъдат събрани от закупуване на информация - заглавие на работа, география, продукти и закупена сума, например. Ние използваме вашите данни и създаваме потребителски профили и сегменти, използвайки приложени аналитични и статистически методи.